Klachtenregeling

Uw vertrouwen, mijn prioriteit

Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? Spreek mij dan eerst aan of neem op een andere manier contact op. We gaan graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing. Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan komt de klachtencommissie van Klachtenportaal Zorg in beeld voor onafhankelijke ondersteuning.

Klachtenportaal Zorg Logo

Onafhankelijke ondersteuning

Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar Liazorg bij is aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.

Geen kosten voor u als klager
Professionele klachtenbegeleiding
U mag altijd stoppen tijdens de procedure

Samen naar een oplossing

Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg.

Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.

Email contact

info@klachtenportaalzorg.nl

Stappenplan klachtenprocedure

Klachtenportaal Zorg behandelt alleen klachten over geleverde zorg door zorgaanbieders die zijn aangesloten bij Klachtenportaal Zorg.

1

Praat met uw zorgverlener

Praat met je zorgverlener over jouw klacht, misschien kun je het samen oplossen.

Het lukt niet of je wilt liever niet met je zorgverlener praten? Ga dan naar Stap 2.

2

Dien uw klacht in

Dien je klacht in via het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg of e-mail je klacht naar info@klachtenportaalzorg.nl.

Klachtenportaal Zorg leest je klacht en, als de zorgaanbieder is aangesloten bij KPZ, neemt een klachtenfunctionaris contact met je op.

Naar klachtenformulier
3

Praat met de klachtenfunctionaris

Samen verzamel je alle informatie over je klacht. Samen schrijf je een brief voor jouw zorgverlener over de klacht.

Jouw zorgaanbieder leest de klacht en schrijft via de klachtenfunctionaris terug met een oplossing. Je kunt nog met je zorgverlener praten waar de klachtenfunctionaris bij is, maar dit hoeft niet.

4

Afsluiting en eventueel verder

De zorgaanbieder schrijft alle gemaakte afspraken op in een brief. De klachtenfunctionaris schrijft daarna een afsluitende brief.

Ben je hiermee tevreden? Dan is de klacht afgesloten. Is er nog geen goede oplossing? Dan kun je met de brief van de zorgaanbieder naar de geschillencommissie KPZ.

Let op: je mag altijd stoppen tijdens de klachtenprocedure, vertel dit dan aan de klachtenfunctionaris.

Heeft u een klacht of onvrede?

Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Klachtenportaal Zorg kan u daarmee helpen. Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.